15 maj 2013

"Czerwień Rubinu" - Kerstin Gier

Tytuł: Czerwień Rubinu
Tytuł oryginalny: Rubinrot
Autor: Kerstin Gier 
Seria/cykl wydawniczy:  Trylogia Czasu tom I
Wydawnictwo: Egmont
Data wydania: 23 maja 2011
Liczba stron: 344


Gwendolyn ma szesnaście lat, dwoje rodzeństwa, oddana przyjaciółkę w klasie i lekko dziwaczna rodzinę. Z dnia na dzień dowiaduje się, że jest obdarzona genem podróży w czasie. Drugim podróżnikiem jest niejaki Gideon – bezczelny, arogancki, choć bosko przystojny młodzian, który tajną misję najchętniej zachowałby wyłącznie dla siebie. Ale bez Gwendolyn nie uda mu się misji wypełnić...

Podróże w czasie, niebezpieczeństwa czyhające w najmniej spodziewanym momencie, miłość, która nie zna granic czasu... ta książka cię pochłonie. Dla ciebie również czas przestanie mieć znaczenie. 

 
Dzień się dłuży. Słońce już wysoko na niebie, a choć już dawno powinny pojawiać się pierwsze kwiaty, na zewnątrz wciąż zalega śnieg. Co nam, bibliofilom, innego pozostaje prócz zakopania się w poduszkach i kocu z kakałkiem i dobrą książką? No cóż… Niektórzy mogą się na przykład przenieść do innej epoki, gdzie anomalie pogodowe nie są na porządku dziennym.


Gwendolyn czuje się jak mugol w świecie czarodziei. Wielkimi krokami zbliża się dzień, kiedy jej zarozumiała, „idealna” kuzyna Charlotte spełni wszystkie pokładane w niej nadzieje i zostanie podróżniczką w czasie. Tu nie ma miejsca na błąd. W końcu datę jej urodzin wyliczył sam Izaak Newton! No… ale życie lubi płatać różne figle, a przez życie rozumiem rodziców, którzy chcą bronić dziecko, za wszelką cenę. Nawet jeżeli oznacza to podanie fałszywej daty urodzenia. Gdy okazuje się, że to Gwen jest posiadaczką genu podróży w czasie, całe jej życie staje do góry nogami.  I to nie tylko przez nowe obowiązki, do których nie jest przygotowana oraz pałającą do niej nienawiścią „nie obdarzoną genem” cześć rodziny, ale też przez pewnego zarozumiałego przystojniaka, który kompletnie zawrócił jej w głowie.

Bardzo spodobał mi się pomysł na książkę, gdyż jeszcze nie spotkałam się z literaturą o podróżach w czasie z tak nowoczesnym do tego podejściem. Widać, że watki i akcja są niezwykle dopracowane, a fabuła jest złożona. Wydaje mi się, że książka jest odzwierciedleniem samej pisarki i jej optymistycznego odejścia do życia. Najbardziej oczarowała mnie nie sama książka i jej główna treść, lecz postacie, które pokochałam od początku.

Więc siedzę i czytam jacy to inni mają szczęście i nie mogę się nadziwić autorce. Jej talent operowania piórem i tworzenia postaci jest wprost niedościgniony. Ironiczne sytuacje, nie szczypta, lecz cały wór dobrego humoru, nawet w chwilach grozy, że już nie wspomnę o budowaniu napięcia i, jakże by inaczej, (to co romantyczki lubią najbardziej xD) intryg miłosnych.

Nie wiem jakim cudem trafiłam na tą książkę, bo nie jest to jedna z powieści, w której więcej pochlebstw słyszy się w reklamach nadawanych 24/7 lecz od samych zainteresowanych oraz obeznanych już z lekturą. Innymi słowy, ta książka jest genialna dzięki autorce, która tak sprawnie manipuluje słowami tworząc magiczny świat ironii, humoru oraz akcji, a nie patronatom oraz reklamą, które wpływają (oj… i tu nie ma co udawać) na psychikę każdego z nas, mówiąc: „To jest genialne. Musisz to przeczytać. Zakochasz się w tym.” Po czym trafiamy na… „gniot”. W tym wypadku z ręką na sercu i pistoletem przy głowie (ok… może i nie naładowanym, ale liczy się koncepcja) obiecuję, że zakochacie się w tej książce i koniecznością jest wpisanie jej na swoją listę „lektur obowiązkowych wielokrotnego użytku”



 Moja ocena: 8/10

80 komentarzy:

  1. całą serię mam w planach - ale odległych niestety - przez lato brak czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam całą trylogię i bardzo ją lubię. najbardziej podobał mi się ostatni tom od którego nie mogłam się oderwać. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wierzę, u mnie jakieś 25 stopni a u Ciebie śnieg? :oo
    Trylogię czasu kochaaam :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe. Teraz już nie, ale jeszcze mc. temu jak czytałam książkę, to tak ^^

      Usuń
  4. Uwielbiam trylogię czasu! Nieźle się przy niej naśmiałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbią tę trylogię! Jest po prostu świetna i na pewno kiedyś do niej jeszcze powrócę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedna z moich ulubionych serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale trafiłam, właśnie wczoraj powtórzyłam sobie tą książkę, czyta sie ją wyobrażalnie szybko i bardzo wciąga ;) Teraz ponownie czytam trzecią część. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja się nie zakochałem :P Raz mi starczy jak na tę powieść :P Jak dla mnie ocena za wysoka, powinna być o 2 oczka w dół. Książka nie była jakoś wybitna, wg mnie bohaterka była "uroczo" naiwna. Jak może nie wiedzieć, aby nie ufać przystojnym, starszym młodzianom? :D Po drugie primo, wątek był lekko oklepany. Rozumiem, że fajny motyw podróży w czasie i nowoczesny, ale reszta już niestety osiadła. Tak jakby autorka miała pomysł i nie potrafiła go wykorzystać.

    Pamiętaj, nie ufaj przystojnym chłopakom ;) Czasem są odstępstwa od reguły, ale to już wiesz sama :P

    OdpowiedzUsuń
  9. piękna książka

    http://strefaksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. W pierwszym tomie brakowało mi "tego czegoś", ale drugi tom już "to coś" miał. Trzecim wciąż nikt nie chcę się podzielić w wymianie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o tej serii, a twoja recka wzbudziła moje zaintersowanie

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam w planach całą serię:) Mam nadzieję, że również ją pokocham:P

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę wreszcie przeczytać, co ja gadam rozpocząć tą serię :)
    Pozdrawiam Just Me

    OdpowiedzUsuń
  14. hehe końcówka rekomendacji mnie przekonała :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super prowadzisz bloga ! Zapraszam też do siebie :)
    http://malinowamamba37.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Pomysł na książkę rzeczywiście jest świetny, podróży w czasie nigdy dość ;) A co do szumu wokół książki - w mediach może i nie była zbyt mocno promowana, ale i tak jakiś czas temu było o niej bardzo, bardzo głośno - no przynajmniej ja ciągle o niej słyszałam ;))

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę przeczytać tą książkę :)
    http://franki13.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie się książka nie podobała - podróże w czasie, które mogły być tak interesującym motywem przewodnim stały się w dziwny sposób dodatkiem do historii o smutnym życiu nastolatki z burzą hormonalną.

    OdpowiedzUsuń
  19. swego czasu sporo się zastanawiałam nad tą serią, ale ostatecznie z niej zrezygnowałam. za dużo zachwytów zbierała i zaczęłam wątpić, czy faktycznie jest taka dobra, czy każdy chwali z rozpędu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bezczelni i aroganccy mężczyźni są zawsze ciekawymi bohaterami... i w dodatku moimi ulubionymi. Jak już przeczytałam, że tam taki występuje to do książki więcej mnie przekonywać nie trzeba :)
    zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawe, myślę że w najbliższym czasie sięgnę po tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Już na wielu blogach trafiałam na tą książkę i nie przeczytałam o niej jeszcze niczego złego. Mam nadzieję niebawem zacząć swoją podróż w czasie ;)
    Nienawidzę takich reklam, która skupiają się tylko na wymienianiu osiągnięć książki czy to filmu i zazwyczaj (no, może bardziej w przypadku filmów...) raczej mnie to odstrasza niż zachęca...
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie przepadami za książkami typu: podróże w czasie. Są takie.. dziwne i mieszają rzeczywistość, przeszłość i przyszłość jakby wszystko było tym samym.. Nie wiem jak jest z tą książką, ale raczej jej nie przeczytam :)

    /http://blairsykesopinion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzięki Twojej recenzji wiem, że muszę sięgnąć po tę książkę jak najszybciej ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. świetny blog, zostanę z pewnością na dłużej + zapraszam do siebie luuvmy.blogspot.com obserwujemy ? :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie przepadam za książkami fantastycznymi, ta również nie wydaję się mieć w sobie nic specjalnego, a jednak... mam wielką ochotę ją przeczytać. Ot, los dziwaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba się skuszę :) Zapraszam: http://naszksiazkowir.blogspot.com/.

    OdpowiedzUsuń
  28. Hej! Nominowałam cię do Liebster Blog :) Wszystkie info u mnie : http://i-tell-you-a-story.blogspot.com/2013/07/bardzo-dziekuje-za-nominacje-agnes-d-i.html ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Może ja jednak zakupię :)

    Bardzo ciekawy blog i oczywiście dodaję do obserwowanych oraz zapraszam do siebie :)

    http://daariaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. brzmi fajnie :)) wątek podróży w czesie mnie zaintrygował :D

    zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Kurde, przestałam już czytać fantasy, ale ta fabuła wydaje się świetna! Chyba będę jej szukać!

    OdpowiedzUsuń
  32. Pierwsze dwa zdania i już zaintrygowała mnie ta książka, bo któż by nie chciał podróżować w czasie ; )

    OdpowiedzUsuń
  33. Oglądałam film na podstawie tej książki. Powiem ci, że ciekawy. Może przeczytam książkę :)
    Masz naprawdę ciekawy blog :)
    Zapraszam do mnie: http://imperiumsztuki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Od dawien dawna marzy mi się ta seria i cieszę się, że pojawiła się o niej kolejna pozytywna recenzja. Na pewno po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jedno spojrzenie i już wiem, że to książka dla mnie :D Z prawdziwą przyjemnością kiedyś przeczytam, bo na pewno warto :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. świetnie napisałaś o tej książce, miałam podobne przemyślenia na temat samej książki i autorki, ale lepiej bym tego nie ujęła :)

    OdpowiedzUsuń
  37. CZYTAŁAM :) JAK DLA MNIE KSIĄŻKA SUPER <3

    z-drugiej-strony-lustra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Podobno książka to najlepszy przyjaciel człowieka. Otwiera nowe okna na świat, ukazuje nieznane dotąd historie, swoją niezwykłością dzieli się z innymi... ale czy na pewno?
    Najlepiej jest to sprawdzić! Chciałbym serdecznie zaprosić na odwiedziny nowego bloga z recenzjami książek. Recenzje te przybrały dość specyficzny wygląd, dlatego radzę się przygotować :).
    Zapraszam! Czytanki Gnoma
    (PS Przepraszam za spam. Wiem, jak bardzo potrafi on człowieka zirytować, ale myślę, że rozumiesz, iż czasem bez niego nie da się przekazać innym informacji o blogu. Jeśli uważasz to za stosowne, skasuj komentarz zaraz po przeczytaniu.)

    OdpowiedzUsuń
  39. Muszę się w końcu za nią zabrać!
    PS. Otagowałam cię w zabawie "Zaksiążkuj nazwę bloga". Jeśli chcesz wziąć udział, szczegóły u mnie.
    Pozdrawiam,
    My Paper Paradise

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam Trylogię Czasu! Filmu jednak nie polecam... Niemcom się nie udało przebić książek :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Dobra recenzja, trochę nie mój typ, ale wydaję mi się, ze sięgnę po tą książkę. Pozdrawiam.
    + zapraszam na http://arenaksiazek.blogspot.com/ :>

    OdpowiedzUsuń
  42. Uwielbiam tę trylogię ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  43. Kocham, kocha i jeszcze raz KOCHAM tę trylogię! Mimo, że czytałam ją na czytniku e-booków musiałam mieć tę trylogię namacalnie w domu. I mam :D
    Buziaki. :)

    OdpowiedzUsuń
  44. O żesz, kolejna trylogia. Czy już naprawdę nie da się zamknąć tego typu historii w jednej książce? ;-) Dla mnie to zawsze taki trochę skok na kasę...

    OdpowiedzUsuń
  45. Czytałam całą trylogię i jestem oczarowana :) Pamiętam, że po ostatnim tomie miałam wyjątkowo silnego książkowego kaca :I

    OdpowiedzUsuń
  46. Ta książka jest na mojej liście pozycji do przeczytania :) Dodaję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Jak dla mnie - idealna w każdym calu *.* Zapraszam do mnie -> http://wszystkie-ksiazki-mojego-zycia.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Uwielbiam te blogi na którym mogę poczytać recenzje i odczucia związane z przeczytaną książką. Dzięki temu wiem po co sięgnąć.
    Świetny blog, dlatego też nominowałam Cię do Liebster Bog Award - więcej szczegółów u mnie. Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  49. Cudowna trylogia!
    Nic dziwnego, że doczekała się swojej własnej ekranizacji, szkoda tylko, że jak na razie tylko za granicą :/
    Książka warta przeczytania...co tam, kupna!
    Podoba nam się Twój blog, ze względu na przejrzyste recenzje oraz wygląd ;)
    Pozdrawiamy i zapraszamy!
    http://thehauntedway.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Wydaje się bardzo fajna *.*

    Obserwuję ;**
    http://lifestyleourblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Słyszałam wiele dobrych opinii o tej książce. "Przeczytaj ją, naprawdę rewelacja.'' więc chciałam ją przeczytać, lecz jakoś z tym zwlekam. Jeśli nie wiesz o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Właśnie.. nie mam kasy.

    Zapraszam na mojego bloga : http://podtwojaobrona.blogspot.com/
    Obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  52. Kompletnie nie mój klimat. Mimo, ze słyszałam wiele dobrego o tej książce to raczej po nią nie siegnę.
    Pozdrawiam ! :>

    OdpowiedzUsuń
  53. Zostałaś nominowana do LAB.
    Więcej info u mnie na blogu

    http://this-is-my-boyfriend.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. Ja mam całą serię w planach przeczytać w tym roku! Mam nadzieję, że się nie zawiodę :)
    Zapraszam do Nas + zostaw po sobie jakiś ślad :) Będzie mi niezmiernie miło <3
    Śliczniee tuu ! :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Żeby Ci było łatwiej wrócić do blogowania - nominowałam Cię do zabawy Liebster Blog Award!

    http://recenzjeami.blogspot.com/2014/02/liebster-blog-award.html

    Będzie mi niezmiernie miło jeżeli odpowiesz na kilka moich pytań ;)

    OdpowiedzUsuń
  56. Fajna seria , na długo zostanie w mojej pamięci ;)


    http://czytaniemoimhobby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  57. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award !

    http://czytaniemoimhobby.blog.pl/2014/02/05/liebster-blog-award/

    OdpowiedzUsuń
  58. Ooo...
    zakochałam się w całej trylogii. Książka po prostu przyciąga do czytania, jest zdecydowanie jedną z moich ulubionych.
    A postacie... ? Uwielbiam tą pisarkę ! Gideon, Gwen - idealnie wykreowani.
    Nie zapominając już o wspomnianym poczuciu humoru i charakterze postaci. ;D
    Jedyne co mnie nie przekonało, to zakończenie książki - mogłoby być jak dla mnie bardziej "barwne".

    alice-in-wonderlaand.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  59. Planuję przeczytać.. od jakiegoś czasu :P

    OdpowiedzUsuń
  60. Amazing blog I'm new follower hope you can follow me too xoxo

    http://shopaholicbyilda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  61. Chętnie się skuszę skoro zachwalasz.

    OdpowiedzUsuń
  62. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki :)
    Może jak będę składać zamówienie, to znajdzie się ona w koszyku :D
    Pozdrawiam ! :)
    ------------------------------------------------
    http://czytamto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. Witaj. Zapraszam Cię do wzięcia udziału w nowej zabawie. Zaprosiłem do niej blogi, które sobie cenie więc chociaż zajrzyj ;)
    http://przeczytane-slowa.blogspot.com/2014/05/jakim-jestem-czytelnikiem.html

    OdpowiedzUsuń
  64. Książka jest świetna, podobnie jak dalsze tomy:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Bardzo dobry blog! Wręcz mistrzowski
    Widać, że masz lekkie pióro ^^
    Od dłuższego zastanawiam się nad przeczytaniem książki i dzięki twojej recenzji, z pewnością ją przeczytam!
    Zapraszam na mój blog mojautopianakrawedzi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  66. Kiedyś sięgnęłam po tę książkę, ale mnie nie porwała. Przeczytałam połowę i nie dałam rady brnąć dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Pamiętam czytałam jeszcze w gimnazjum :) Jak dopiero co wyszła. Jedna z pierwszych książek jakie miałam okazje czytać :P Bardzo mnie wciągnęła nie miałam porównania a fantastyka była dla mnie nowością :P

    OdpowiedzUsuń
  68. Z tego co piszesz to książka jest podobna do Żony podróżnika w czasie:-)

    Obserwuję i zapraszam do mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  69. Ja coraz bardziej się przekonuję do serii, więc ko wie kto wie :) Może znajdzie się jakaś dobra duszyczka, która będzie chętna mi odsprzedać trylogię.

    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  70. Wiele słyszałam o tej książce chociaż jakoś nie mam kiedy się za nią zabrać ale bardzo mam ochotę.

    Może wpadniesz do mnie? :) Truskaweczka (klik)

    OdpowiedzUsuń